Malgodia passion

Malgodia passion

środa, 13 kwietnia 2011

Kursik na różyczkę ze wstążeczki

Kurs podpatrzony u Heidi Blankenship.

  
Potrzebne nam będzie niewiele: 

 głównie wstążeczki organzowe 1-2 cm szerokości,
kółeczka z twardej tekturki ( różyczka wychodzi ciut większa niż kółko),
igła z białą, grubszą nicią i coś do przepychania wstążeczki np. nożyczki, szydełko itp..

         Na kółku ( może być wycięte od ręki, niekoniecznie równiutko)
nacinamy jak najpłycej pięć dołeczków do zahaczenia nitki.

Obszywamy na około tak by nitka nie była zbyt napięta, ani za luźna, ponieważ 
( tzn. by nam było dobrze przepchnąć pod nią wstążkę) 
to powoduje późniejsze przemieszczanie się płatków i deformowanie kwiatka).

Teraz pozostałą nicią przyszywamy końcówkę wstążeczki na środku 
( do kółka o średnicy 4 cm bierzemy jakieś 70-75 cm wstążki)


Wstążeczka powinna być przyszyta solidnie, 
niekoniecznie ładnie, ponieważ tego widać nie będzie. 


Teraz rozpoczynamy właściwą pracę, czyli przeplatamy wstążeczkę 
raz nad, a raz pod nitką zawijając ją w ślimaczka.
Trzeba  przy tym delikatnie modelować wstążkę tj.jakby układać, 
by "płatki" nie były zbyt płaskie i raczej brzegi wstążki dawać do góry, 
a nie pod spód.

 Po zwinięciu  całego ślimaczka trzeba sprytnie ostatnim obwinięciem 
zamaskować brzeg koła, a koniec wstążeczki umocować pod zawojami.




  I gotowa różyczka turkusowa 
( brzegi lekko tuszowane dla lepszej wyrazistości płatków).


A tutaj pozostałe :

 Ta jest ze wstążeczki ze złotą obwódką .





 Ta na kóleczku 3 cm ze wstąki z błyszczącymi paseczkami na brzegach.


 Można ją ozdobić w/g uznania czy potuszować.



 A tę taką bardziej vintage zrobiłam ze wstążeczki świątecznej 
z brzegami usztywnianymi drucikiem ( łatwo wymodelować ).




I to by było na tyle :)

Jeśli komuś spodobały się moje różyczki, a zrobi własne 
w/g tego pomysłu bardzo proszę się nimi pochwalić.
Jestem ogromnie ciekawa jak wyjdą z innych wstążek 
( jasielska pasmanteria miała ich bardzo ubogi wybór) 


26 komentarzy:

ania pisze...

Różyczki super!! Kursik bardzo czytelny i przydatny:)) Dzięki!!!

taia pisze...

Śliczne różyczki i bardzo ciekawy kursik:) Może się kiedyś skuszę i sama postaram się takie zrobić... Może kiedyś przy okazji produkcji jakiejś kartki urodzinowej...
Pozdrawiam ciepło!

jelonkaa pisze...

Piękne różyczki. Dziękuję za kurs.

Asia pisze...

Sliczne różyczki, dziękuję za podpowiedź jak je zrobić. Piękne kartki :) Pozdrawiam.

Galina pisze...

Просто супер!

karka00 pisze...

na pewno spróbuję w najbliższym czasie ;)

lucy z mazur pisze...

Bardzo fajny kursik,na pewno spróbuję,mam dużo wstążeczek,a różyczki są śliczne

Beata Sw. pisze...

ojej, piękne są!!!wydaje się to takie proste,a mi sie wszystko sypie w rękach, buuu

AnaM pisze...

Cudne te różyczki i już zrobiłam kilka. Dzięki za kursik.

AnaM pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
AnaM pisze...

No to teraz już mogę się pochwalić różyczką:
http://moje-ozdoby.blogspot.com/2011/10/pierwsza-slubna.html

Blue pisze...

Fajny kursik, a ja zastanawiałam się jak różyczki się robi? dzięki

Aleksandra pisze...

Dzięki za bardzo dokładne wskazówki - zrobiłam kilka takich różyczek ale na razie tylko jedna została wykorzystana - http://radosne-reko-czyny.blogspot.com/2011/10/na-rocznice-slubu.html . Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam

Tanitta pisze...

Świetny pomysł, dzięki za kursik na pewno z niego skorzystam :|)

Romantyczka pisze...

super kursik, rozyczki bossskie

Aleksandra pisze...

I jeszcze różyczka wg Twojego przepisu : http://radosne-reko-czyny.blogspot.com/2011/12/pudeeczko-na-prezent.html
Pewnie za niedługi czas znowu się tu wpiszę bo różyczki są baaaardzo efektowne ...
Dziękuję i pozdrawiam

Aleksandra pisze...

I jeszcze jedna różyczka - http://radosne-reko-czyny.blogspot.com/2011/12/na-nowy-rok.html
Powinnam chyba wykupić abonament ;)) .

marciulaTOja pisze...

Rewelacyjne różyczki :)

Aleksandra pisze...

Kolejne moje kwiatki - tym razem nieco zmodyfikowane : http://radosne-reko-czyny.blogspot.com/2012/02/kwiatuszki.html
Pozdrawiam

Aleksandra pisze...

Twoje różyczki są rewelacyjne ... Znowu się skusiłam : http://radosne-reko-czyny.blogspot.com/2012/06/lemonadowy-album-na-zdjecia.html
Pozdrawiam

Aleksandra pisze...

No cóż - jestem uzależniona od tych różyczek ... Kolejna : http://radosne-reko-czyny.blogspot.com/2012/06/z-roza-w-rozu.html
Pozdrawiam

Aleksandra pisze...

Ha - chwalę się kolejnymi różyczkami : http://radosne-reko-czyny.blogspot.com/2012/06/podziekowania.html

Margo pisze...

Zaraz popełnię takie różyczki- dzięki kursik bardzo czytelny :)))

angie pisze...

śliczne więc też spróbowałam ale z tasiemki satynowej troszkę inny efekt

AnaEm pisze...

Cześć. Moja kolejna karteczka z Twoją różyczką. Zajrzyj http://moje-ozdoby.blogspot.com/2013/08/kartka-na-slub-w-brazach.html
i oceń :-) pozdrawiam

renis pisze...

Świetny pomysł może i mnie się uda?!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...