środa, 13 kwietnia 2011

Kursik na różyczkę ze wstążeczki

Kurs podpatrzony u Heidi Blankenship.

  
Potrzebne nam będzie niewiele: 

 głównie wstążeczki organzowe 1-2 cm szerokości,
kółeczka z twardej tekturki ( różyczka wychodzi ciut większa niż kółko),
igła z białą, grubszą nicią i coś do przepychania wstążeczki np. nożyczki, szydełko itp..

         Na kółku ( może być wycięte od ręki, niekoniecznie równiutko)
nacinamy jak najpłycej pięć dołeczków do zahaczenia nitki.

Obszywamy na około tak by nitka nie była zbyt napięta, ani za luźna, ponieważ 
( tzn. by nam było dobrze przepchnąć pod nią wstążkę) 
to powoduje późniejsze przemieszczanie się płatków i deformowanie kwiatka).

Teraz pozostałą nicią przyszywamy końcówkę wstążeczki na środku 
( do kółka o średnicy 4 cm bierzemy jakieś 70-75 cm wstążki)


Wstążeczka powinna być przyszyta solidnie, 
niekoniecznie ładnie, ponieważ tego widać nie będzie. 


Teraz rozpoczynamy właściwą pracę, czyli przeplatamy wstążeczkę 
raz nad, a raz pod nitką zawijając ją w ślimaczka.
Trzeba  przy tym delikatnie modelować wstążkę tj.jakby układać, 
by "płatki" nie były zbyt płaskie i raczej brzegi wstążki dawać do góry, 
a nie pod spód.

 Po zwinięciu  całego ślimaczka trzeba sprytnie ostatnim obwinięciem 
zamaskować brzeg koła, a koniec wstążeczki umocować pod zawojami.




  I gotowa różyczka turkusowa 
( brzegi lekko tuszowane dla lepszej wyrazistości płatków).


A tutaj pozostałe :

 Ta jest ze wstążeczki ze złotą obwódką .





 Ta na kóleczku 3 cm ze wstąki z błyszczącymi paseczkami na brzegach.


 Można ją ozdobić w/g uznania czy potuszować.



 A tę taką bardziej vintage zrobiłam ze wstążeczki świątecznej 
z brzegami usztywnianymi drucikiem ( łatwo wymodelować ).




I to by było na tyle :)

Jeśli komuś spodobały się moje różyczki, a zrobi własne 
w/g tego pomysłu bardzo proszę się nimi pochwalić.
Jestem ogromnie ciekawa jak wyjdą z innych wstążek 
( jasielska pasmanteria miała ich bardzo ubogi wybór) 


25 komentarzy:

ania pisze...

Różyczki super!! Kursik bardzo czytelny i przydatny:)) Dzięki!!!

taia pisze...

Śliczne różyczki i bardzo ciekawy kursik:) Może się kiedyś skuszę i sama postaram się takie zrobić... Może kiedyś przy okazji produkcji jakiejś kartki urodzinowej...
Pozdrawiam ciepło!

jelonkaa - Ilona Wolnik pisze...

Piękne różyczki. Dziękuję za kurs.

Joanna Wiśniewska pisze...

Sliczne różyczki, dziękuję za podpowiedź jak je zrobić. Piękne kartki :) Pozdrawiam.

Karkakg pisze...

na pewno spróbuję w najbliższym czasie ;)

lucy z mazur pisze...

Bardzo fajny kursik,na pewno spróbuję,mam dużo wstążeczek,a różyczki są śliczne

Anonimowy pisze...

ojej, piękne są!!!wydaje się to takie proste,a mi sie wszystko sypie w rękach, buuu

AnaEm pisze...

Cudne te różyczki i już zrobiłam kilka. Dzięki za kursik.

AnaEm pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
AnaEm pisze...

No to teraz już mogę się pochwalić różyczką:
http://moje-ozdoby.blogspot.com/2011/10/pierwsza-slubna.html

Blue pisze...

Fajny kursik, a ja zastanawiałam się jak różyczki się robi? dzięki

Aleksandra pisze...

Dzięki za bardzo dokładne wskazówki - zrobiłam kilka takich różyczek ale na razie tylko jedna została wykorzystana - http://radosne-reko-czyny.blogspot.com/2011/10/na-rocznice-slubu.html . Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam

Tanitta pisze...

Świetny pomysł, dzięki za kursik na pewno z niego skorzystam :|)

Rom-a pisze...

super kursik, rozyczki bossskie

Aleksandra pisze...

I jeszcze różyczka wg Twojego przepisu : http://radosne-reko-czyny.blogspot.com/2011/12/pudeeczko-na-prezent.html
Pewnie za niedługi czas znowu się tu wpiszę bo różyczki są baaaardzo efektowne ...
Dziękuję i pozdrawiam

Aleksandra pisze...

I jeszcze jedna różyczka - http://radosne-reko-czyny.blogspot.com/2011/12/na-nowy-rok.html
Powinnam chyba wykupić abonament ;)) .

marciulaTOja pisze...

Rewelacyjne różyczki :)

Aleksandra pisze...

Kolejne moje kwiatki - tym razem nieco zmodyfikowane : http://radosne-reko-czyny.blogspot.com/2012/02/kwiatuszki.html
Pozdrawiam

Aleksandra pisze...

Twoje różyczki są rewelacyjne ... Znowu się skusiłam : http://radosne-reko-czyny.blogspot.com/2012/06/lemonadowy-album-na-zdjecia.html
Pozdrawiam

Aleksandra pisze...

No cóż - jestem uzależniona od tych różyczek ... Kolejna : http://radosne-reko-czyny.blogspot.com/2012/06/z-roza-w-rozu.html
Pozdrawiam

Aleksandra pisze...

Ha - chwalę się kolejnymi różyczkami : http://radosne-reko-czyny.blogspot.com/2012/06/podziekowania.html

Margo pisze...

Zaraz popełnię takie różyczki- dzięki kursik bardzo czytelny :)))

angie pisze...

śliczne więc też spróbowałam ale z tasiemki satynowej troszkę inny efekt

AnaEm pisze...

Cześć. Moja kolejna karteczka z Twoją różyczką. Zajrzyj http://moje-ozdoby.blogspot.com/2013/08/kartka-na-slub-w-brazach.html
i oceń :-) pozdrawiam

renis pisze...

Świetny pomysł może i mnie się uda?!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...