piątek, 5 sierpnia 2011

Pudełeczko exploding box tzw. kieszonkowiec jak wykonać ?

Pudełeczko ma wszędzie kropki i z zewnatrz i w środku,
więc zgłaszam je na wyzwanie Galerii RAE "Kropka w kropkę",
mam nadzieje, że kurs w tym nie przeszkadza :)


Można z pewnością zrobić je inaczej, ale można też tak jak ja :)
Zapraszam na prosty, mały kursik .

Pudełko o wymiarach 8x8x8 cm. 
( dziekuję Anji za rady co do pudełka o wymiarach 7x7x7 cm., wtedy można je zrobić sposobem tradycyjnym czyli z wyciętego  "krzyża" , który zmieści się na kartce wizytówkowej)

Na bazę mojego pudełka  potrzebowałam 2 kartki papieru wizytówkowego i klej
( do wycinania i bigowania to co każdy używa, a wiem,
 że zapatrywania są przeróżne na to co jest lepsze).

Zaczynamy od dołu pudełka ( łatwiejsze).
Odcinamy z długości papieru 2 paski o szerokości 8 cm.


 Zaznaczamy na nich  3 ośmiocentymetrowe odległości ( by powstały nam 3 kwadraty 8x8).
Pozostałe końcówki pasków odcinamy.

Bigujemy w zaznaczonych miejscach bardzo starannie


...i następnie zaginamy.



Teraz wkładamy na krzyż jeden pasek w drugi, sprawdzamy czy  równiutko 
do siebie pasują środkowe kwadraty, a następnie je sklejamy - 
to nasze dno dolnej części pudełka
( jeśli ktoś chce może odciąć po 1 mm z końców tego paska, który jest na wierzchu, 
by podełko u góry miało idealnie równe brzegi ). 


Sklejamy.


 Dół pudełka mamy gotowy do ozdabiania,
ale najpierw zróbmy górę.

Na pokrywkę proponuję 2 rozwiązania.

I.Wersja
Odcinamy z papieru wizytówkowego taką część, by został nam dokładnie kwadrat. 
Wtedy zaznaczamy na nim takie wymiary( jeśli papier ma bok 20 cm i 9 mm tak jak mój):


 3,2 cm to wysokość brzegu naszej pokrywki, 
a 8,1 cm to jej denko, 1 - 2 mm należało dodać do boku denka, by akurat pasowało
 na nasz 8 - centymetrowy dół pudełka ( również cenna rada Anji ).

II. Wersja 
 Z papieru wizytókowego wycinamy kwadrat o boku  20 cm i 1-2 mm.
Zaznaczamy na nim w takich odstępach linie, na każdym boku 
tak samo(jak to widać na zdjeciu powyżej )

 Bok denka będzie mieć również 8,1 mm (do 8,2 mm),
a wysokość brzegu pudełka będzie teraz na 3 cm. 

Po zaznaczeniu wszystkich odstępów bigujemy naszą pokrywkę:


 teraz odcinamy 3 narożne kwadraciki:


Ostatni kwadracik nacinamy z jednej strony, by utworzyć tzw. piórko do sklejenia.
(można je skośnie przyciąć z obu stron jeśli chcemy, by było bardziej profesjonalnie ) 



Tak wygląda po nacięciu : 


..., a tak z przyciętymi piórkami

Nastepnie wszystko zaginamy, ale nie kleimy, bo łatwiej ozdabia sie przed sklejeniem.




 Próbujemy złożyć czy wszystko pasuje
i bez klejenia nałożć na dno, czyli pudełko bazę zamknąć
( będzie trochę ciężko, bo niesklejona pokrywka ma grubsze brzegi niż poklejona).

Teraz już to co najprzyjemniejsze czyli ozdabiamy.




Właściwie może ktoś mi wytłumaczy skąd jego nazwa kieszonkowiec
 bo mnie jakoś z niczym do kieszeni sie nie kojarzy :)


Moje drugie pudełeczko jest na urodziny chłopczyka:











 Tag z galerii RAE.

Z tego napisu jestem dumna, bo sama zrobiłam go na Wordzie.



 Trochę się napracowałam nad tym kursem :)
Pozdrawiam wszystkich serecznie 

38 komentarzy:

Madzik pisze...

Pięknie Ci wyszło to pudełeczko:)) Ja przymierzam się do zrobienia takiego prezentu na urodziny syna i skorzystam z Twojego kursu. Pozdrawiam

wiol5 pisze...

Dziękuje za kursik.Niedługo zrobię według niego pudełeczko.A Twoje są tak piękne.

magdalenardo pisze...

Serdecznie dziękuję za kursik, już dawno chciałam zrobić taką "kartkę".
Na pewno się przyda1

Karolcia pisze...

Cudowne pudełeczko, i dzięki za kursik-na pewno wykorzystam.

Zapraszam na licytacje od 1zł na www.licytowanki.blogspot.com

Anonimowy pisze...

Dziękuję za przepis na pudełeczko.Nareszcie wiem jak się robi te cudeńka. Naprawdę super pomysł na prezencik. Sama bym chciała żeby ktoś mi zrobił taką magiczną niespodziankę:-)

MONIKAAA pisze...

Super kursik :) dziękuje

Boei pisze...

Śliczne pudełko, podziwiam za pomysłowość:)

AgA pisze...

Super kursik. Pudełeczka piękne, inne niż do tej pory widziałam. Piękne

Joanna Wiśniewska pisze...

Świetny kurs! Pudełeczka śliczne są :)

taia pisze...

Przecudny kursik! Przez Ciebie mam ogromną ochotę pobawić się scrapbookingiem! Na pewno kiedyś zrobię takie pudełeczko!
Pozdrawiam ciepło i dziękuję za trud jaki włożyłaś w przygotowanie tego posta - jestem pewna, że bardzo wielu osobom się przyda! Sama chciałabym kiedyś zrobić jakis tutorial u mnie - to takie fajne dzielić się swoja wiedzą i doświadczeniami z innymi:)

Monia - Monika Jakubowska pisze...

Ojejku, podziwiam, że Ci się chciało zrobić taki wielki kurs o_O Towje pudełeczka śliczne.
Ja robię te mniejsze pudełka, właśnie 7x7x7.
Nazwa kieszonkowiec to nazwa pudełek Agnieszki Scrappassion, bo ona w swoich zawsze umieszcza kieszonki na kasę :)

BETIK pisze...

Ja podobnie jak Monia podziwiam za samą chęć przygotowania tak szczegółowego kursu:) Pudełko śliczne.

coco.nut pisze...

tak jak Monia napisała - kieszonkowiec to nazwa Agnieszki, tak naprawdę to są pudełka eksplodujące (z ang. exploding box)

i dzięki za kurs!

Anja pisze...

Cudnie ci wyszło to pudełko!
Szalenie spodobał mi się sposób na wieczko - muszę wypróbować :)
Brawo za kursik!

Dagmara pisze...

Kurs bardzo przydatny, dzięki :) a twoje pudełeczko śliczne.

ziutka pisze...

qrcze skoplikowana ta Twoja wersja ;) ale bardzo ładnie kursik przedstawiony :)
Pudełeczko przecudaśne po prostu... urzekło mnie :) :) :)
Pozdrawiam :)

vena7 pisze...

Wspaniały kurs.Piękne i bardzo kolorowe pudełeczko..

Francie G. pisze...

Oh my goodness, this is a beautiful work of art! Amazing details! Just beautiful!

Anonimowy pisze...

zakochałam się w tym blogu od pierwszego wejżenia :)wspaniale że pokazałaś jak robić te pudełeczka:) bo nie umiałam się do nich zabrać
dziękuję :)

Anna Zaprzelska pisze...

Twoje pudełka są rewelacyjne! Pełne radosnych kolorów, inne niż wszystkie:) Dziękuję za kursik:)

hania739 pisze...

Śliczne pudełeczko, a ponieważ jak dotąd nie robiłam ich, to dziękuję za kursik:))

CARPENTER pisze...

śliczne pudełeczko - dzięki za kursik :)

jojcia pisze...

Fajny kurski i ładne pudełko. A ja myślałam, że to po prostu eksplodujące pudełko, bo tak się rozpada po zdjęciu pokrywki. Natomiast kieszonkowiec, to kartka z kieszonkami na pieniążki.
Pozdrawiam.

lucy z mazur pisze...

Robiłam już te pudełka,ale w moim wykonaniu,bardzo dużo mi papieru wychodziło,bo dół pudełka,robiłam z całego arkusza,a zrobienie tego z papieru wizytówkowego i sklejenie,to jest super pomysł

LavInArt pisze...

Świetny tutek :) Dzięki wielkie

Unknown pisze...

świetny pomysł :) tata wkrótce ma urodziny, to może wykonam dla niego taki prezent :) szkoda tylko, że nie umiem ozdabiać :/

made-by-ADe pisze...

kurs jest super pięknie wytłumaczony ;) do tego tak pięknie ozdobione pudełko! normalnie zaraz siądę i spapuguję ^^

Kahlan84 pisze...

Cudowne pudełeczka.

Olka pisze...

Dzięki za kursik, bardzo mi pomógł :)

Agnieszka pisze...

Malgodio wspaniały kursik! Zresztą sama możesz zobaczyć jego efekty, o tutaj: http://zielony-dolek-grajdolek.blogspot.com/2012/06/dzien-matki.html Dziękuję Ci serdecznie!

Unknown pisze...

Witam serdecznie świetny kursik właśnie szukałam,dziękuje bardzo,pudełeczka są śliczne chciałabym też tak umieć,spróbuje swoich sił, może coś z tego wyjdzie,http://beatasawon.blogspot.com/ zapraszam do mnie:)

aviss pisze...

Niesamowite, jestem tutaj chwilkę i jak mnie wciągnęło. Jakie wspaniałe pudełeczko.
Kurs bardzo inspirujący.

Madhu pisze...

Witaj Malgodio. Jestem Ci wdzięczna za te kursy, które zamieszczasz i to do tego WSZYSTKIE są meeeega prosto wyjaśnione, dokładne i aż się sama dziwię, że mi wychodzi! Próbowałam różnych kursów na różne rzeczy,ale wszyscy tak to komplikują, że ja nie rozumiem, ja prosta dziewczyna jestem. A siadłam wczoraj ot tak,dla zabawy nad tym kursem.Chciałam zrobić coś innego aby dodać do swoich prac i na próbę siadłam do tego kursu na pudełko. I wiesz co? Jesteś zaje***bista kobieto! Od razu mi wyszło. Nie posiadam bloga, gdzie mogłabym się pochwalić efektem,wrzucam na FB. Oczywiście linkuję do Ciebie jako autorki kursu. Dziękuję i twórz więcej! Prac,kursów i wszystkiego!
ps. kartka ślubna z posta z 11 czerwca powala mnie na kolana!Ta masa plastyczna jest cudowna,przymierzam się do zakupu.
Będziesz na Dolnośląskich Letnich Warsztatach Craftowych we Wrocławiu? Strasznie chciałabym Cię poznać i podziękować za wszystkie porady i inspiracje!Pozdrawiam :))))

Malgodia pisze...

Dziękuję Ci bardzo Madhu za tyle miłych słów :) nie wiem gdzie Ci odpisać, więc piszę tutaj :) niestety we Wrocławiu nie bedę, ponieważ to ode mnie z Podkarpacia za daleko :( w ogóle wszędzie mam daleko :( Cieszę się ogromnie, że moje kursy są czytelne i praca Ci wyszła, też tak się cieszyłam za pierwszym razem :)a okazja do poznania- nigdy nie wiadomo , jak to się mówi "góra z górąsięnie zejdzie... :)Pozdrawiam Cię cieplutko :)

Unknown pisze...

Piekne pudeleczko!zabieram sie do zrobienia takiego ale nie wiem jakiej grubosci ten papier musi byc zeby szlo go zginac?i gdzie kupic?

PassionAśka pisze...

Dziękuję za kurs, jest świetny.Już nawet z niego skorzystałam:)

zetkaArt pisze...

Fajny kurs - wg tego samego schematu robię swoje boxy :)
Zapraszam do mnie http://zetkaart.blogspot.com również po digi napisy

Unknown pisze...

witam, cudowne pudełeczka ! przymierzam się do zrobienia takiego na ślub, jednak chcialabym zrobic wieksze (10x10x10) i stad moje pytanie-jakie wymiary musza miec paski i wieczko abym mogla wykonac takie pudelko ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...