niedziela, 16 października 2011

Obcinanie wykrojnikiem ramkowym brzegu kartki - kurs

 Zastosowanie wykrojnika ramkowego,którym wykrawam 
tylko brzeg kartki, pokazywałam już na kartce tej:


Kilka osób było zainteresowanych, dostały ode mnie instrukcję. 
Dzisiaj robię kursik dla tych , którym nie chce się pytać ( mnie czasem się nie chce :),
 a też chciałyby wiedzieć, a nuż się przyda :)

  Wycinamy kartkę o szerokości dokładnie takiej jaką ma wykronik 
w najszerszej swej części ( mierząc go wewnątrz)  


  Wsuwamy kartkę do wykrojnika tak, by strona tnąca wykrojnika leżała na brzegu kartki : 


  Kładziemy na maszynce z płytkami do cięcia( tak jak zawsze gdy wycinamy) i kręcimy,  
ale tylko do połowy wyrojnika ( na wyczucie) i z powrotem  
żeby nie wytłoczyła się druga cześć wykronika.
Wiem, że nie wszyscy mają maszynkę, którą można krecić w tył, a więc wrócić,
ale niestety na to rozwiązania nie znam. 

Tak to ma wyglądać po wycięciu:
   

Tak samo można obciąć złożoną podwójnie kartkę, czyli 
zrobić jednym obcięciem całą bazę ( pomysł poddała mi Asia z Kartkowego Zacisza :)
Spróbowałam na kilku większych wykrojnikach.





Do tej kartki wycięłam oba brzegi oddzielnie:

...a do tej od razu złożoną bazę :


Bardzo słonecznie pozdrawiam wszystkich tu do mnie zaglądających,
i bardzo cieplutko dziękuję za wszystkie zostawione miłe słówka
 ku pokrzepieniu mojego, nieco  o tej porze roku, melancholijnego ducha :)

18 komentarzy:

Kasiula pisze...

Takie proste, a takie efektowne! :) Dziękuję za kurs. Mam nadzieję, że nie będziesz miała nic przeciwko jak skorzystam? Wspomnę oczywiście gdzie podpatrzyłam :)

Joanna Wiśniewska pisze...

Mi sie również podoba, przyda się na pewno :)

Anonimowy pisze...

Dodałabym jeszcze jakąś bazę w kolorze do środka. Ale ogół i pomysł podoba mi się bardzo.

Malgodia pisze...

Kasiulko, a także każdy inny może korzystać ze zrobionych przeze mnie kursików do woli i pytać o zgodę nie trzeba ( ale słówko podziękowania zawsze mile będzie widziane :), bo jeśli kurs jest to przecież po to , by służył innym :)

lilavati pisze...

ale proste, na pewno skorzystam, dziękuję i pozdrawiam serdecznie

Karmeleiro pisze...

rewelacyjny pomysł!!

Blue pisze...

Kursik bardzo fajny, dzięki. Jeśli chodzi o hortensje to one kwitną na pędach zeszłorocznych. Zawsze staram się je ścinać tak aby zostało trochę gałązki. Mam kilka hortensji i zawsze mi kwitną co roku. Hortensja lubi kwaśną ziemię, można ją zakwasić siarczanem amonu łatwo dostępny i tani. Nawożę je dwa razy do roku nawozem o długim czasie działania. Mino to mam jeden krzaczek, który mi w tym roku nie zakwitł a w zeszłym roku miał tylko 2 kwiatostany, ale za to o średnicy 40 cm.Pozdrawiam cieplutko

Kasia B. pisze...

I ja ślicznie dziekuję za kursik, z pewnością wykorzystam bardzo podoba mi się taki brzeg :)
Pozdrawiam serdecznie :)*

raeszka pisze...

Jeśli masz ochotę to zapraszam do mnie na wymiankę ATC z dziurką :).

monia pisze...

Śliczna karteczka;)))

Aga pisze...

piekna nawet nie wiedzialam, ze takie cos jest

madebyviva pisze...

świetny kursik! Dzięki! Ja do tej pory po prostu układałam pół wykrojnika na płytce a pół poza nią :-), ale zwsze się boję że wykrjonik się w końcu powygina albo, co gorsza, złamie... Teraz popróbuję tą metodą :-).

ania pisze...

Karteczka fantastyczna i dopracowana pod każdym względem!!!

Natalia Strzyżewska pisze...

Piękna karteczka :) Co prawda nie mam jeszcze niestety maszynki, chociaz ostatnio chłopak sprezentował mi 2 wykrojniki ;p Na dzień dzisiejszy mogę jedynie odrysować i wyciąć nożyczkami wg Twojego kursu:) Z całą pewnością skorzystam, dzięki :)

Alains pisze...

świetny pomysł
na pewno skorzystam
pozdrawiam cieplutko:)

Alicja w krainie papieru pisze...

Bardzo ładnie wyglądają takie kartki :)

Carmen pisze...

Jestem U Ciebie po raz pierwszy,i z wielką ochotą przystąpiłam do wykrojenia brzegów,wg.Twojego kursu-nawet mi się udało i zrobiłam kartkę z 3 wielkości.Dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

Baba ze Wsi pisze...

Piękne, proste, łatwe - od kiedy zobaczyłam używam i jestem zadowolona - dziękuję bardzo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...